torsdag 20. juni 2013

10 Gode Chicklits bøker!


                             

Jemina J av Jane Green.
(eller Størrelse Small, som den ble hetende på norsk.
Utrolig morsom og tankevekkende bok om
overvektige, ufreshe Jemina J som en dag våkner opp og
bestemmer seg for å ta styringen i sitt eget liv.
Boken kommer garantert til å få deg til å dra på smilebåndet,
samtidig som det er noe sårt over det hele med måten
Jemina J oppdager at det å være størrelse small ikke
nødvendigvis er løsningen på alle dine problemer.:)
Anbefales!

I've got Your Number av Sophie Kinsella.
Spennende plott om en litt naiv jente på rosa bryllupsskyer,
men som plutselig befinner seg i en uvanlig situasjon når
hun må ta en mobil fra en søppelkasse etter at en tyv har stukket
av med hennes egen-telefonen hun har lånt er nemlig en
firmatelefon, og snart deler hun ikke bare e-post og meldinger,
men livet sitt sammen med en fremmed mann.
Forviklinger,moro og en slutt du ikke vil forvente deg i det
hele tatt.Kinsella i storform!


Undead and Unwed,
by Mary Jane Davidson.
Utrolig morsom!
Betsy Taylor våkner opp for å oppdage at hun
har blitt en(gisp) vampyr! Hun har nå superstyrke,og en overnaturlig
tiltrekningskraft på det motsatte kjønn...men hun takler dårlig den nye flytende 
dietten, og på toppen av alt har hun en type som kaller seg for Sinclair hengende 
etter seg som på død og liv skal belære henne om vampyrlivet.
Hvis Carrie Bradshaw hadde blitt vampyr, kunne det ha lignet på dette.;)
Mitt eksemplar fant jeg forøvrig på bruktbutikken Spøk & Spenning,
så ser at denne ikke nødvendigvis er den letteste å få tak i.
Det er laget flere i serien, og jeg skulle gjerne hatt tak i neste bok!



Nå spøker du?/Twenties girl, by Sophie Kinsella.
Denne boka er morsom, og hovedpersonen kommer til å bli i
tankene dine lenge etter at du er ferdig med boka.
En jente er i begravelse da det plutselig dukker opp et spøkelse-
som viser seg å være hennes avdøde tante!
Forviklinger, romantikk og et forsvunnet maleri og mysterium-
kan det bli bedre?;)
Husker dere ikke meg/Do you remember me?
By Sophie Kinsella
Jeg må tilstå at dette er en av mine absolutte favoritter.
Bokas hovedperson er ikke akkuratt noen Afrodite-
men når vi i neste øyeblikk møter henne, våkner hun fra koma
og oppdager at hun plutselig har fått drømmelivet med kjekk mann,
perfekte tenner,en diger villa og egen hushjelp.Men vennene
som hun tidligere hang med som erteris har blitt merkelig
fiendtlige etter at hun har blitt sjefen deres.Hun husker ikke noe-
og hvem er den kjekke mannen som ikke er ektemannen hennes,
som hun stadig dumper borti?


Can you keep a secret?-Sophie Kinsella
Bokas hovedperson prøver hardt å lykkes i forretningslivet,men
må traske med halen mellom beina. I tillegg har hun
en innbilsk kusine som lykkes og foreldrene elsker.
På toppen av det hele, tror hun i et uheldig øyeblikk at hun skal dø
når det er turbulens på flyet-og hun forteller hver eneste lille,skitne
hemmelighet hun har til sidemannen på flyet.
Alle de små hemmelighetene vi alle har, men som vi ikke nødvendigvis
vil at andre skal få  vite om. 
Uten  å røpe for mye, så får det stor betydning når hun får vite
hvem mannen på flyet er;)
Anbefales! Jeg lo så jeg grein flere steder!



Anyone but you, Jennifer Crusie.
Hovedpersonen her er faktisk ikke noen ungpike-hun er derimot
en godt etablert kvinne, men har egentlig sett seg ferdig med menn.
Men en firbeint liten venn vil hun ha, men klarer ikke motstå beagelen
Fred,som hun døper ham, når hun egentlig skal kjøpe seg en søt liten valp.
Fred er gammel, og skal egentlig avlives dagen etter da hun treffer ham
i dyrebutikken-og hun klarer ikke motstå ham.
I tillegg vil tilfeldighetene ha det til at en ung,kjekk mann flytter inn i etagjen under.
Ta fram en god kopp kakao, og kos deg, sier jeg bare;)
PS: Mitt eksemplar fant jeg i  en bruktbutikk.


Fritt Vilt! av Jennifer Weiner

Sitat fra boka:
"Jeg kommer aldri til å glemme den dagen jeg oppdaget at kjæresten min veide mer enn meg"
Jepp, vekket den interessen din? Tenk deg så at det stod på trykk i et magasin alle kan lese.


Rachels Ferie av Marian Keys
Ingen typisk chicklit, vil jeg si.
Hovedpersonen har rusproblemer, og blir sendt på avvenningsklinikk, hvor hun treffer
mange rare typer. Samtidig får vi tilbakeblikk på hva som har skjedd så langt i livet hennes.
I ettertid har jeg også hørt at Marian Keys er en tørrlagt alkoholiker, og enkelte av disse
historiene vi finner i boka skal da altså værte basert på hennes virkelige liv.
Boka er realistisk og spennende, og jeg anbefaler den sterkt.

Skjulte Talenter, Carole Matthews
En undergrunns hippie og en verdenskjent operasanger, og hva som skjer når
de to helt forskjellige livene vikles inn i hverandre.
Veldig søt bok. 
Les også:Chocolate Heaven  av samme forfatter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar