onsdag 10. april 2013

Photoshop problem-får "dotter"=løsning!



Hei!
Sliter du også med Photoshop problemet når du skal tegne at den vanligvis så fine streken din
ser slik ut(se printscreen under:)

Fortvil ikke minions, her er løsningen!:)

Jeg vil tipse om denne bloggen
http://www.bittbox.com/photoshop/photoshop-the-pixelated-brush-problem

saved my life,so to speak.

Jeg kunne ikke skjønne bæret på hvorfor jeg fikk "dotted lines som dette



    Merk, jeg bruker Photoshop CS5.
    Jeg kunne ikke skjønne bæret da jeg  hadde til og med spandert på meg nytt Bamboo tablet,
  da jeg innså at det gamle (som også ga slike) samt installert den nyeste
   (du finner oppdateringer på www.wacoom.com, mucho importante å holde
    tegnebrettet ditt oppdatert)

på hvorfor det fortsatt ikke fungerte.
Så kom jeg over bloggen nevnt ovenfor-stor takk til denne karen.
Nå var det riktignok ikke det at jeg hadde brukt shortkey B, som også er shortkey
for ikke bare Brush men Pencil Tool, og det er grunnen til at det ser for..j ut.
(altså pixelerated/dotted om du vil.)

Men jeg hadde satt det,uten å være helt klar over det,til Dissolve i Mode.

Sett til Normal igjen og du er good to go!:)

legger ved et mini eksempel under-du ser strekene er rette og fine igjen,
ikke pixelerated eller dotted.

Forhåpentligvis så reddet jeg nå dagen din om du har klart å være like
tullete som meg når du fortviler over Photoshop- en din.

Ha en fin dag:)





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar